4. elokuuta 2007

Joutsenlammella

MS 3 edistyy... Missen avusta huolimatta. Mikä kumma siinä on, että kissat haluavat aina maata juuri siinä pisteessä missä niitä vähiten kaivataan?


Huivin viides vihje ja teema (Swan Lake) julkaistiin eilen, itse olen päässyt vasta ensimmäisen lankakerän ja melkein kolmannen vihjeen loppuun. 184 kerrosta valmiina ja lankaa on kulunut vasta 25 grammaa, tästä tulee untuvan kevyt huivi! Lopputulos tulee olemaan epäsymmetrinen, siiven mallinen, mielenkiintoista.


MS3:ssa on mukana 6654 neulojaa ja tiedän Suomesta vasta muutaman. Jos Sinäkin neulot tätä huivia niin ole kiltti ja jätä kommentti, kävisin mielelläni katsomassa miten muut edistyvät.

"Aivot narikkaan" -neuleeksi aloitin ensimmäiset Nancy Bush -sukkani kirjasta Knitting Vintage Socks. Nyt ymmärrän miksi Nancyn ohjeiden selkeyttä on niin kovasti kehuttu. Vaikka valitsemani malli ei olekaan pelkkää sileää neuletta, niin neulominen ja kantapääkavennukset sujuvat tv:tä katsellen kerrankin aivan ongelmitta, seuraan vaan Nancyn ohjetta :-D Todellista hermolepoa tuon Joutsenlammen jälkeen!


Nitkutus jatkuu...

15 kommenttia:

Tui kirjoitti...

Minä neulon myös ms3:sta :) Muutin juuri vuodatuksesta bloggeriin mutta uudessa blogissa on yläreunassa linkki vanhaan blogiin josta löytyy kuvia edistymisestä. Nelosvihjettä täällä tikuttelen eteenpäin tällä hetkellä. :)

Arja kirjoitti...

Mä neulon MS3.. Tai siis mun pitäis neuloa. Mä voitin Melanielta lankaakin tuohon huiviin. Aloitan varmasti lähiaikoina.
Vertsu neuloo ainaki kans http://villavilla.vuodatus.net/

Päivänsäde kirjoitti...

Minä teen myös ms3:a, vaikkei lopputuloksesta varmaan oikeanlaista tulekkaan :D Vilisee virheitä. En tajunnut yhtään sitä siivenmallisuutta, odottelen että muut saa sen neulottua ja katson sitten tahdonko symmetrisen huivin vai en :P

Lankakomero kirjoitti...

Mullakin MS3 tekeillä, mutta ei oikein tämä viides vihje nappaa. Taidan minäkin katsella ensin millainen muiden huiveista tulee ennen kuin päätän teenkö tuon epäsymmetrisen vai suoran.

jantta kirjoitti...

Ihania, ihania....

Villasatu kirjoitti...

mulla on myös tekeillä, tällä hetkellä nelosvihje työn alla, ja kuten Lankakomero, mä odottelen että mihin toi viitosvihje kääntyy...

blogissa mulla on tällä hetkellä kolmosen puolestavälistä kuvia.

muoriska kirjoitti...

Moi,
en ole vielä aloittanut työtä mutta kyllä se tästä..

emilia kirjoitti...

mä kans teen ms3:sta. tosin valmiina on vasta kaks ekaa vihjettä. innolla odotan, että milloin ehdin jatkaa neuletta :)

Marika kirjoitti...

Täällä kans, tosin vielä en ole ehtinyt aloittaa kun on ollut niin paljon pakollisia juttuja tehtävänä ensin pois alta.

helena kirjoitti...

Ihanaa, en ole yksin! Käyn ahkerasti kurkkimassa miten etenette. Nyt jo harmittaa kun huomaan miten kiva huivista olisi helmien kanssa tullut, itse kun päätin jättää helmet väliin.

Villasatu kirjoitti...

Kiva kun kävit kylässä :-)
Mun Mystery on tulossa yksinkertaisesta Silviasta, 3,25 mm puikoilla (Tallinnantuliaisia) ja helmet ovat kullanvärisiä 8/o lasihelmiä.

Midori kirjoitti...

Mukana ollaan! En ole tosin vielä tehnyt vitosta. Olen reissussa, ja MS3 on mukana, mutta puikot kiinni Hanamissa... Mitä tästä opimme? Yhdet puikot kutakin kokoa ei riitä!

saris kirjoitti...

Minäkin mukana MS3:ssa, viides vihje menossa (oliskohan 33 krs tehtynä). Näyttää oudolta, mutta meinaan jatkaa siivellisen version tekoa. Minulla ei ole blogia eikä kuvia ryhmän sivullakaan. Lankana Merino Silk yksinkertaisena, pienenpi on tulossa kuin Melaniella, ehkä pituutta kuitenkin tarpeeksi, kun tein pidennyksen.

villanne kirjoitti...

Minulla on myös MS3 tekeillä. Nyt vasta eksyin blogiisi. Laitoin seurantaan.:)

Altocumulus kirjoitti...

Minäkin teen MS3:a mutta se on nyt jäähyllä kunnes tiedän mitä teen viidennen vihjeen kohdalla...