28. lokakuuta 2007

Aikataulussa...

...ollaan! Ensimmäinen vihje (1/8) eli 130 kerrosta Mystic Watersista on neulottu. Olen melkoisen tyytyväinen itseeni, koska olen pysynyt asettamissani tavoitteissa.

Neulominen oli vaihteeksi mukavaa ja symmetrisessä kaaviossa pysyminen helpompaa kuin Swan Lakessa. Ei tätäkään silti ihan ajattelematta voi neuloa, paitsi ehkä nurjan puolen silmukat. Reunakuvio on aika ruutuinen ja kantikas, en vielä oikein tiedä miten siihen suhtautuisin. Tähän asti olen pitänyt enemmän hieman pyöreämmistä kuvioista ja ruudulliset mallit ovat jääneet tekemättä.

Lanka (Vuorelman Kampavillalanka kaksinkertaisena) tuntui mukavalta, lähes samalta kuin Grignascon Merinosilk, josta kesällä nitkuttelin Flower Basket Shawlin. Nyt sitten vaan odottelen keskiviikkoa ja seuraavaa vihjettä. Pitänee aloittaa se toinenkin Nancy Bushin fancy silkkisukka ajankuluksi.

Taas muuten kiinnostaisi tekeekö joku teistä lukijoistakin tätä huivia? En tunnistanut suomalaisista osallistujista ainakaan viimeksi selatessani ketään "tuttua".

Nitkutus jatkuu...

6 kommenttia:

zeska kirjoitti...

En tiedä kuinka tuttu olen, mutta huivi on työn alla. Itse päätin purkaa sen edellisen huivin kun en mitenkään päässyt sen kanssa neulerytmiin, tämän neulominen tuntuu ainakin reunuskuvion kanssa sujuvan jo paljon paremmin. Vähän vain muita lahjaneuleita tunkee tähän päälle niin edistymistä on tapahtunut valitettavan vähän....

Lankakomero kirjoitti...

Minäkin liityin tuohon, mutta en kyllä vähään aikaan ehdi aloittaa. Kauniilta mallilta vaikuttaa.

berlinBat kirjoitti...

Mäkin liityin mukaan, mutta aloittaminen on vielä vähän kesken. Lisäksi jännittää kun se olis ensimmäinen huivini ikinä :)

TeSa kirjoitti...

Minun huivini jäi vaiheeseen.Sentään 85 krs olen tehnyt.Yritän kiriä työn loppuun ennen seuraavaa vihjettä .

heidi kirjoitti...

jännä, että vieroksut ruutuja. Minä oikein himoitsen niitä! sen sijaan kammoksun kolmioita ja etenkin kaikkia nuolen näköisiä kuvioita. se pätee muuhunkin kuin pitseihin.

helena kirjoitti...

Kiitos kaikille kommentoijille! Mukava seurata taas teidän muiden osallistujien edistymistä, kertoilkaa ihmeessä huivin vaiheista blogeissanne. Ja berlinbat: rohkeasti aloitat vaan, ei se oikeesti ole mitään kummallista, vaatii vaan sen kaavion huolellista seuraamista.