22. lokakuuta 2007

Tweedy vest

Sliparikuume on nyt hieman helpottunut! Olen jo pitkään halunnut tehdä tyköistuvan "makkarankuoren" työtakin alle lämmikkeeksi. Kevättalvella tekemäni Green Day kun on hieman liian paksu, tosin olen jo sitäkin käyttänyt ilmojen viilennyttyä.

Olin ajatellut jotain palmikkopintaa kuten Anne tai ehkäpä jotain räväkkää väriä, kuten Vilma. Olin kuitenkin jo pitkään halunnut käyttää korissa odottavat suklaanruskeat pehmoiset Sirdarin Snugglyt johonkin. Knitting Dailyssa sitten julkaistiin tämä Tweedy Vest ja se oli sillä selvä, toi mulle ja asap!

Mallineule ei nyt kyllä ole ihan palmikkoa, mutta jos vähän siristää silmiä niin vois se vaikka melkein ollakin. Oli mukavan joutuisaa ja tarpeeksi vaihtelevaa neuloa. Kaula-aukko oli kanssa tosi kiva, edessä tehtiin lyhennettyjä kerroksia siten, että niskassa resoria on vain 4 kerrosta ja edessä 12. Uus juttu mulle!

Malli: Tweedy Vest (Mona Schmidt)
Lanka: Sirdarin Snuggly vajaat 200g
Puikot: 4mm

Lanka on siis 100% keinokuitua (hui kauhistus) niin että saa nähdä kuinka nopeasti nuhjaantuu. Slipari on kuitenkin just niin istuva kuin ajattelinkin ja tulee ihan jokapäiväiseen käyttöön. Olis voinut olla vähän ehkä pitempi, mutta en uskaltanut kovin paljon pidentää kun tuntui että neulos jousti niin reippaasti. Eihän se sitäpaitsi sieltä työtakin alta mihinkään edes näy, mutta lämmittää mukavasti.

Nitkutus jatkuu...

10 kommenttia:

villanne kirjoitti...

Kaunis liivi!

marja kirjoitti...

Ihana liivi!Tuo lanka on kyllä ihanan pehmoista.Siskon pojalle tein siitä neuletakin.Vielä en ole kuullut miten kestää käytössä:)

Jatta kirjoitti...

Tosi nätti! Sliparit on kyllä tosi monikäyttösiä vaatteita.

Anne K-R kirjoitti...

Hyvä väri ja istuvuus, loistoyksilö siis.

Vilma kirjoitti...

Hieno on, istuukin todella hyvin. Ja on paljon kauniimpi kuin Knitting Dailyn ohjeessa oleva versio.

annikainen kirjoitti...

Ihanaa tuo neulospinta, yksinkertaista ja kaunista niinkuin koko liivi.

JaanaM kirjoitti...

Voi hitsi ku hieno! Vähä oon kade..

helena kirjoitti...

Oi kiitos, kiitos kaikille! Ihan tekis mieli tehdä toinen samanlainen heti perään kun olen itsekin niin tyytyväinen. Toisen tekisin tietty pyörönä kainaloihin asti nyt kun tiedän että koko on ihan ok.. :)

joko kirjoitti...

kivan näköinen slipari! istuu tosi hyvi sinun päälle.

Dick0369 kirjoitti...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色