20. huhtikuuta 2008

Miehekkäät pitsisukat


Miehen unisukat valmistuivat, vihdoinkin. Olin niin innoissani kun joku oikein pyysi villasukkia, kerrankin ihan tilaustyö. Tilauksessa oli "ei liian kuumat, jotkut sellaiset vähän reikäiset, niinku pitsisukat, mutta joku miehekäs malli".

?????

Knittystä löytyi suoraviivainen, ryhdikäs, simppeli ja riittävän miehekäs pitsikuvio. Mallia kuvailtiin adjektiiveilla "light and airy", joten kuulostipa just oikealta! Ohjeen sukat oli tehty lankavalmistajan suositusta pienemmillä puikoilla. Minä tein ohuemmasta langasta ja suositusta suuremmilla puikoilla. Ja tein sitten useampaan kertaan. Vaikka olin tehnyt mallitilkunkin ja ihan mittaillut ja kaikkea muuta (jälleen kerran meikäläisen kohdalla) turhaa. Ehkä mä en osaa mitata...

Lopputulos on siis vähemmän suoraviivainen eikä todellakaan niin ryhdikäs, mikä oikeastaan oli tarkoituskin. Sukat kun tulevat ihan oikeasti unisukiksi ja ne saavat ihan mielellään olla vähän löpsöt, hyvä vaan kun ne saa tarvittaessa potkittua yöllä helposti pois, vaikka ihan unissaankin.

Kantapää on mielestäni kiva, vähän erilainen kuin yleensä. Olen joskus aikaisemminkin tehnyt samalla tavoin vahvistettua neuletta, mutta kovin usein en ole ohjeissa tällaiseen törmännyt.

Malli: Quill Lace



Apprenez à faire du Crochet.

1 kommentti:

uhoava gnu kirjoitti...

Hienot miehekkäät pitsisukat! Esittelin jo Gnu-ukolle ja kysyin sopisivatko kesäisiksi unisukiksi - kyllä kelpaisi ;)
Tuota virkatun puserosi ohjetta en onnistunut avaamaan, mutta sieltä näyttäisi löytyvän ohjeita espanjaksikin (se menisi mulla). Pitää ilmeisesti kirjautua sisään, ennen kuin pääsee ohjeisiin käsiksi?