29. toukokuuta 2008

Extra Fort?

Ihanaa, kun ennen oli tapana säästää vähän kaikenlaista tarpeellista (ja miksei tarpeetontakin). Jostain valokuvasta olin taas kerran vilaukselta nähnyt sisareni ihanat, virkatut verhot ja kotipaikkakunnalla käydessäni kysäisin äidiltä josko niitä lankoja olisi vielä jäljellä.


No olihan niitä, pellavia ja muita. Ja minä sain ne kaikki :) Ne ihanat verhot on kuitenkin virkattu tästä nimenomaisesta Suutarilangasta no 15, Extra Fort. Ja sitä on jäljellä valitettavasti vain vähän kolmatta kerää, ei taida riittää meidän keittiöön verhoiksi, vaikka vain yksi ikkuna onkin. Malli on jo valmiina (tai no, lopullinen valinta on vielä vaiheessa), mutta en millään viitsisi aloittaa jos en ole varma riittääkö lanka.



Tää nyt on vähintäänkin vähän epätoivoista, mutta ei kenelläkään sattuis olemaan Suutarilankaa kätköissään?

Eihän tuo ole kuin ehkä noin 40-50 vuotta vanhaa tuotantoa... Kovin paljon ei ole tunnistetietojakaan antaa, etiketin kuvastakin tuli vähän epätarkka, ei ole tuo uusi kamera mun kaveri...

Olen minä puikoillakin vähän puuhastellut, melkein valmistakin on, joten ehkä viikonloppuna kuvataan taas.

Nitkutus jatkuu...

1 kommentti:

Kanerva kirjoitti...

Meillä on ollut kotona pitkän pitkät verhot tuolla ensimmäisellä mallilla virkattuna. Valkoisesta kalalangasta äiti virkkasi niitä.