12. joulukuuta 2010

Heelless sleeping socks

Pesin miehen yösukat koneessa vaikka eivät olleet konepestävät. Pesun jälkeen eivät mahtuneet edes mulle enää, peltiä olivat entiset silkkisukat. Kyllähän minä tiedän, että silkkivillaa ei pestä koneessa, mutta ei sitä aina ajattele, tekee vaan. Siispä lupasin neuloa uudet yösukat kylmäjalkaiselle. Kukapa muu ne neuloisi? Ja kuka ne vanhat pilasi? Se sama väittää vielä pitävänsä neulomisesta. Ei kyllä uskoisi, koville otti näiden sukkien neulominen.


Heelless Sleeping Socks by Nancy Bush
Kirjasta Knitting Vintage Socks / Nancy Bush
Lanka: Austermann Step 100 g
Puikot: 3 mm
Neuloin 80 silmukalla, 32 mallikerran toistoa, muuten ohjeen mukaan. Lanka ostettu ties koska, muistaakseni ihan vaan kannatuksen vuoksi pienestä lankakaupasta. Säälistä. Ei varmaan kukaan muu kuitenkaan ostaisi tätä pois. Myöhemmin olen  kovasti sitä ihmetellyt, että pitikö silti ostaa niin rumaa? Olisi varmaan ollut tarjolla myös jotain kauniimpaa? Puolustuksekseni voin sanoa, että kerällä se näytti kyllä paljon paremmalta. 


Kysyin mieheltä, että haittaako, vaikka sukista tulee rumat. Ei kuulemma haittaa, koska ei ne sieltä peiton alta mihinkään näy. Jos mä vaan itse kestän. Kestän mä, pidän vaan silmät kiinni. Ja yöllä on pimeetäkin, vaikka vahingossa avaisinkin silmäni.


 Ihan hyviltä näyttävät minustakin peiton alla

Mallissa ei sinänsä ole mitään vikaa, se nyt on vaan kuolettavan tylsä. Että ei näitä enää ikinä. Ei kiitos, ei meillä ainakaan. Mutta mikä tärkeintä, sukat on testattu ja hyviksi havaittu. Ei enää kylmiä koipia peiton alla :)

Nitkutus jatkuu...

10 kommenttia:

MariJ kirjoitti...

Nätithän nuo sukat on! :)

Joanna kirjoitti...

super skarpety!!!

pozdrawiam

Tellu kirjoitti...

Hih, minulla on samaa lankaa puikolla tulossa myös sukat miehelle, sillä erolla vaan, että mun miehen sukat eivät näytä koskaan valmistuvan :) Tärkeintä on, että ovat lämpivät ja jos lanka vielä hoitaakin jalkoja, niin ei kait sitä muuta voi kuin olla tyytyväinen.

Pami kirjoitti...

Tosi kauniit sukat!! Kyllä noita voi pitää peiton päälläkin :-)

AnniKainen kirjoitti...

Tuommoset kannattomat onkin varmaan hyvät yösukat. Minä kylmäjalkanen pidän yösukkia mutta mulla on niin lämpimät reumalangasta neulotut sukat, että ne pitää ottaa jalasta just ennen unen tuloa ettei vallan hiki tulisi. Ovat vielä niin peijakkaan istuvat, että saa siinä varpailla näprätä ennekuin lähtevät jalasta. Tuolla mallilla homma kävis varmaan helpommin.

Oon minä rumempaakin lankaa nähnyt kuin tuo sinun. Tuolla minun korissa on yksi sellainen. Hyvä, ohut sukkalanka mutta ihan kamala väritys.

Marika kirjoitti...

Kaunis pussilankana ! ;-) Tiedän tunteen tuosta rumasukkalangasta. Mulla on niitä myös, jopa useita...Joskus nykyisen neuleinnostuksen alkuaikoina hankittuja. En tiedä mitä on tullut ajateltua ostohetkellä....
Aikamoinen lumiongelma teillä siellä on. Oli hiukan onnenkantamoista ja sattuman kautta emme olleet la Tallinnassa. Espalla oli ihan tarpeeksi lunta että sai farkunlahkeet märiksi. Jälkeenpäin vasta hoksasin että oltaisiin voitu vaikka tavata !

Hepsi kirjoitti...

Nätiltä näyttää minustakin nuo sukat!

Tuija kirjoitti...

Loppu hyvin, kaikki hyvin. :) Muotoutuvat näköjään jalkaan yllättävän hyvin kantapäättömiksi sukiksi, lienee mallikerran ansiota.

Johanna kirjoitti...

Katsotaan onnistunko tässä kommentoinnissa, Leena kuulemma ei osannut... :)
Ihan hyvältä näyttävät sukat... ja tarkkana nyt sitten sen pesun kanssa, ettet taas joudu uusia tekemään... ;) Mulle onneksi pukki tuo aina uudet sukat, niin ei tarvitse itse neuloa.

Näppi kirjoitti...

Mulla oli kans tuota lankaa korissa pyörimässä hyvän tovin, en muista miks sen muka aikanaan ostin. Mies sai siittä sukat syksyllä ku eihän sitä itelle tuommosia vois tehä. Ja juu oon minäki nähäny vieläki rumempaa lankaa... ;)